Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Loading...

Tuesday, March 26, 2013

Tips Atasi Rindu




Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua yang membaca. Moga kalian berada dalam keredhaan Illahi hendaknya …ameen.

Kali ini ingin Kasih Suci kupas tentang masalah rindu. Setiap insan termasuk kita sendiri memang ingin mengasihi dan dikasihi oleh seseorang . apabila ada perasaan sayang dan kasih tentunya bunga-bunga rindu sentiasa menguntum di dalam perhubungan kita. Walau kerap kali bertemu pasti akan merindu tatkala beberapa minit berpisah, inikan pula bagi pasangan yang berkasih dengan jarak jauh yang tak bisa bertemu antara satu sama lain. Apabila tidak berpeluang bertemu pastinya akan merindu berpanjangan dan akhirnya menyebabkan hati jadi pedih dan terseksa.

Apakah yang perlu kita lakukan?

Sibukkan diri mendekatkan diri kepada Allah nescaya kita tidak terseksa menanggung rindu. allah yang memberi rasa sayang di dalam hati kita, dia juga yang menerbitkan rasa rindu. Rindu sesama manusia perlu ada batasan agar ia tidak membawa kita kepada perlakuan yang lagha iaitu sia-sia. Jadikan rindu yang hadir itu sebagai penguat perasaan untuk kita membina matlamat menuju kepada hubungan yang halal antara kita dan si dia.

Berzikir dan mengingati Allah sekerap mungkin dapat mengurangkan bebadan rindu. Ingatlah….cinta kepada Allah adalah cinta yang kekal selamanya. Andai kita menjaga hubungan kita terhadap Allah pasti hubungan kita sesama makhluk akan terjaga dengan baik juga dengan izin dari Dia Allah yang Esa…

0 comments:

Post a Comment

Loading...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More