Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Loading...

Wednesday, March 27, 2013

Bersahabat Dengan Bekas Kekasih?


Bersahabat Dengan Bekas Kekasih?

Add caption
Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Perkawan dengan bekas kekasih? what??? giler apa!

Ramai yang tidak bersetuju bila diajukan dengan soalan sebegini. Pada pendapat Kasih Suci jika perpisahan yang berkalu itu berkalu dengan baik dan tiada dendam serta masing-masing redha dengan perpisahan yang berlaku tidak salah jika terus bersahabat kan?

Ramai di antara kita sukar untuk bertemu dan bercakap dengan bekas kekasih kerana merasakan luka lama akan berdarah kembali. Jika kamu rasa hati tidak akan tenang dan akan memberi kesedihan kembali kepada hati maka jangan lah berhubung lagi.

Jika kedua kamu ikhlas bersahabat walau hubungan tidak mampu diselamatkan apa salahnya kerana pasti kalian lebih memahami antara satu sama lain. Walau kamu mahupun dia mungkin telah menemui pengganti, tetapi jika persahabat yang masih utuh itu lahir tanpa perasaan cinta antara kamu dan dia apa salahnya diteruskan. Cuma perlulah ada jarak yang membataskan kamu dan dia kerana kalian bukan pasangan yang bercinta lagi sebih-lebih lagi kalian perlu menjaga hati pasangan baru kalian berdua kan?

Ada buruknya juga masalah ini. Jika kalian masing-masing telah berkahwin dan masih bersahabat. Adalah merbahaya jika kasih yang lama berbunga kembali jika sering berhubung dan bercerita tentang kehidupan terkini kalian berdua. Disarankan jika kalian ingin bersahabat perlulah pasangan kalian mengetahui hubungan akrab tersebut tanpa perlu berselindung. Ikhlaskan hati dalam persahabatan yang terjalin. Jangan ada perasaan ingin membalas dendam atau merebut kembali si dia dari pasangan barunya…wallahua’lam

0 comments:

Post a Comment

Loading...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More