Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Loading...

Friday, December 30, 2011

nak gigi putih tak???

gigi kamu2 semua yang sebelah kiri ke kanan??hee

Harini i nak bagi tips gigi putih
sebab, ade la kan orang tegur i kan..
"eh gigi ko putih la, ko pakai mende ha?"
nampak x i tipu kat situ???huhu..yela2..fine...gigi i kuning jugak..i sedar sape i..huhu
Oh, fakta di sini, kaum India zaman dulu mmg gosok gigi guna arang tau, putih gigi dorang.. tak caye pegi tengok cite hindi dulu2..
xdela arang seketul 2..gune serbuk sudeyh..hadoi..

Okay (berapa banyak okay dah) step nak gigi suci bersih ni bukan susah sgt..
Macam biasa lah, rutin gosok gigi hari2..
Kalau nak afdal setiap kali amik wudhu' tu, gosok gigi..
Nabi pun ada kata kan, kalau tak susah, bagus kalau umat dia bersugi tiap2 kali berwudhu'
So,gosokla tiap kali nak solat..
Lagi bagus la kalau gune kayu sugi..Banyak manfaatnya.. 

Ha!!!ni die..gne2..cilok kat kedai bestari tadi..
KEBAIKAN & KHASIAT KAYU SUGI

1) MEMBERSIHKAN MULUT.
1) MENJADI SEBAB KEREDHAAN ALLAH.
3) MENYEBABKAN SYAITAN MARAH.
4) ALLAH DAN MALAIKAT MENGASIHI ORANG YANG BERSUGI.
5) MENGUATKAN GUSI.
6) MENGHILANGKAN GELEMA.
7) MEWANGIKAN MULUT.
8) MENGHAPUSKAN SAFRA'(SEJENIS PENYAKIT).
9) MENGUATKAN PANDANGAN MATA.
10) MENGHILANGKAN BAU BUSUK MULUT

Selain daripada semua kelebihan di atas, bersugi adalah SUNNAH RASULULLAH. (Munabbihat Ibni Hajar)



3 comments:

Post a Comment

Loading...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More