Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

cuci hati

Loading...

Tuesday, September 17, 2013

Subhanallah! Pendeta Yahudi Peluk Islam Melalui Internet


Subhanallah! Pendeta Yahudi Peluk Islam Melalui Internet




Seorang pendeta yahudi bernama Joseph Chohien telah mengemparkan masyarakat yahudi Israel bila beliau mengisytiharkan diri memeluk Islam. Kini nama barunya ialah Yusof Muhammad Khattab.

Lebih menggemparkan ialah beliau turut membawa beberapa ahli keluarganya yang lain termasuk isteri dan anak-anaknya berhijrah meninggalkan agama yahudi dengan memeluk Islam.

Sejarah keislaman beliau bermula dari saat beliau berkenalan dgn seorg daie dari Kuwait melalui internet….yg banyak memberikannya kesedaran dan pendedahan akan hakikat Islam. Hampir 2 tahun lamanya mereka berhubung hinggalah akhirnya beliau diperkenalkan pula dengan seorang Daie lagi di al-Quds, Palestin.

Dari situlah akhirnya Allah swt menguatkan serta membuka pintu hati beliau untuk menuturkan kalimah Syahadah hingga akhirnya isteri dan anak-anaknya juga turut sama mendapat hidayah Allah swt dengan memeluk Islam.

Di peringkat awal keislamannya beliau telah menempuh berbagai kesusahan dan tekanan termasuk dari 2 orang tuanya yang masih beragama yahudi.


Antara yang turut memberikan tekanan dan gangguan hebat ialah pihak Kementerian Dalam Negeri Israel sendiri dan persatuan ’Syaas’ yang pernah dianggotainya sebelum ini, di mana beliau telah dituduh konon ditimpa penyakit gila, gangguan fikiran dan sebagainya. Di samping itu pula banyak hak-hak beliau sebagai rakyat Israel dinafikan oleh rejim Israel yang sangat menguji keimanannya yang baru memeluk agama Islam.

Setelah puas menempuh pelbagai rintangan dan tekanan akhirnya beliau berjaya juga melepasi kesemua halangan tersebut dan berjaya pula mendapatkan pengiktirafan serta hak-haknya sebagai warganegara yang telah dinafikan sebelum ini.

Kini Yusof mula bergiat cergas dalam amal-amal dakwah dan kebajikan di sekitar kota al-Quds bersama-sama rakan arab yang lain.




Sila lihat video di bawah:

0 comments:

Post a Comment

insan membaca..

Loading...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More