Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

cuci hati

Loading...

Monday, January 23, 2012

tak perlu pakai seluar dalam dan baju dalam

             Nak habaq hang, tak perlula pakai seluar dalam, baju dalam dan apa-apa lagi yang sewaktu dengannya.Menyusahkan je semua ni..huhu..jangan pikir macam2..jangan pakai waktu tidur je k.. Mase tidur, pakaila kain pelikat ke kain batik ke.hee..


            Bila tidur, body restore and detoxify the body (toxins from the body's expenditure).Sleep also gives an opportunity for the immune system to produce hormones imunitinya.

           Jika tidur dengan mengenakan pakaian dalam, proses pembaikan dan pengeluaran racun dari tubuh akan tersekat. Jadi kita jugak yang rugi.

          Penyelidik Sydney Singer dan isterinya Soma Grismaijer pada tahun 1991 pernah menulis dalam bukunya ‘Dressed To Kill: The Link Between Breast Cancer and Bras’, menasihatkan wanita yang ingin menghindari kanser payudara harus memakai bra dalam waktu sesingkat mungkin dan sebaiknya kurang dari 12 jam sehari.

          Kalau pakai bra lama2,kadar hormon prolaktin menurun..So, kurang meransang kelenjar air susu.Kedua hal ini dapat mempengaruhi pembentukan kanser payudara. Morever,bra ketat boleh sekat blood flow ke payudara.

             For man, gunakan seluar dalam yang longgar atau jangan pakai seluar dalam langsung ketika tidur coz dapat turunkan suhu testis (zakar) kurangkan kualiti sperma..As a result, boleh menyebabkan lelaki itu mandul.

            Testis tidak dapat berfungsi dengan baik kecuali suhunya lebih sejuk dari bahagian tubuh lainnya. Jika suhu testis dinaikkan hingga 98 darjah F (36.67 darjah C), akan menyebabkan sperma terhenti pengeluarannya! Apa guna menjadi lelaki hebat tanpa sperma, tanpa zuriat untuk diwariskan?

          Selain itu, tidur tanpa pakaian dalam akan melancarkan sistem pusingan udara dalam tubuh. Sebaliknya tidur dengan mengenakan pakaian dalam akan mengacau aliran udara di kulit dan mengganggu pengeluaran peluh, terutama di bagian intim baik pada wanita maupun lelaki.

Sekian dari saya..wassalam..

0 comments:

Post a Comment

insan membaca..

Loading...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More