Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Loading...

Monday, December 26, 2011

Jika anda ingin di sukai...




1- SUKA PADA ORANG LAIN

Syarat pertama dan utama untuk anda disukai orang ialah ANDA MESTI SUKA PADA ORANG LAIN dulu. Kita kena lah ade perasaan minat dan suka pada orang lain dengan ikhlas. Kalau kte xske org, mana mungkin kite bisa disukai orang lain?ye dak???

* 2- SENYUM

Senyumlah,senyumlah ahai cek mek molek.. Semua orang suka pada orang yang murah senyumannya. Senyumlah dari hati. Walaupun muka/wajah anda tak hensem,x ayu,ade jerawat batu,pipi macam kereta sorong,gigi bak xgosok setahun, tapi kalau kte senyum ,mesti lebih manis dan menarik. Jadi, banyakklah senyum kerana senyum itu sedekah.

indah x senyuman ni??


* 3- INGAT NAMA ORANG LAIN dan UCAPKAN NAMA ITU DENGAN NADA YANG PALING BAIK.

Semua orang suka kalau namanya diingati.Kuang asam x kalau  kawan sendiri x ingat nama kita. Apa perasaan anda? Jadi, sila ingat betul2 nama seseorang jika ingin disukai. Dan kalau boleh, ingat nama panggilan yang paling disukainya dan sebutlah nama tersebut dengan panggilan paling baik dan mesra seperti ''babyku sayang masyam asyin,jom mkn''..uhuks..nape???ingat kat bf & gf je bley??..ape salahnya..treat our fren like ur gf or bf..

* 4- JADILAH PENDENGAR YANG BAIK
 
Jadilah pendengar yang baik lagi setia kalau mahu diri anda disukai. Pokoknya(xtermasuk ranting), bagaimana mahu menjadi pendengar yang setia?? Senang saja, kurangkan bercakap tentang diri sendiri sebaliknya banyakkan memberi peluang kepada orang lain untuk bercerita tentang diri mereka.Tanya soalan(lau tyme menyampah,buat2 tanye jew) dan beri dorongan kepada orang lain supaya mereka seronok bercerita tentang kisah2 dan pengalaman mereka yang kadang2 x menarik tu.



Tyme da x tahan dengar member bercerita,pandang tempat lain,& wat mke menyampah..
tapi, depan die muke maintain berminat ngan topik die


* 5- BERCAKAP HANYA PADA TOPIK/ISU YANG MENARIK PERHATIAN ORANG LAIN

Kalau anda suka bercerita dan bercakap, pastikan anda hanya bercakap tentang perkara2 yang disukai/diminati oleh orang lain. Kalau mereka minat politik, jadilah tokoh negara kejap..cakap hanya pasal politik. Kalau mereka minat pasal bola, cakaplah pasal bola.Lau kamu2 xtgk bola or memg xtaw sal pemain2 bola, citela sejarah asal usul bagaimana bola di cipta,dibuat pada material apakah,bagaimanakah..hee..(konpem diorang da xcite sal bola kat kte sebab diorang taw kte memang zero sal bola) Jangan banyak bercakap pasal apa yang anda minat. Kalau kite cite sal riwayat idup kte je, konpem org bosan ngan kte. Jadi ingat! Hanya bercakap tentang perkara2 yang orang lain minat.

* 6- BUATKAN ORANG LAIN RASA DIRI MEREKA ITU SANGAT PENTING DAN DIHARGAI

Kalau boleh cuba buatkan orang lain berasa bahawa diri mereka itu sangat penting pada anda. Dan anda sangat menghargai diri mereka. Buatlah mereka berasa sedemikan DENGAN IKHLAS. Tunjukkan keihkhlasan anda pada mereka. Hormati dan hargailah mereka seadanya.Contoh, ingat bufdaynya..Sambutlah besday mereka dgn menyiram air semasa mereka tido,ikat mereka di pokok,simbah acid(gurau kasar)..or berbagai perkara kejam yang lain..Ini adalah supaya,kawan2 kita x akan lupakan kite dgn sejarah hitam sambutan besday mereka.





0 comments:

Post a Comment

Loading...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More