Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

cuci hati

Loading...

Tuesday, April 23, 2013

Apa Yang Perlu Dilakukan Apabila Lelaki Marah

Apa Yang Perlu Dilakukan Apabila Lelaki Marah



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Apa khabar semua pembaca nukilan Kasih Suci? Alhamdulillah Kasih Suci baru sembuh dari demam teruk akibat jangkitan kuman yang melemahkan badan KS sehingga tak mampu bangun selama seminggu lebih lamanya. Kini KS kembali bersama kalian dengan tips – tips yang mungkin berguna buat panduan kita semua.

Apabila lelaki marah, apakah yang perlu kita lakukan? berdiam diri, menjawab dan jelaskan kedudukan sebenar atau bagaimana? sebelum kita melakukan sesuatu tindakan perlu kita kenali sikap lelaki tersebut terlebih dahulu. Ada sesetengah lelaki apabila mereka marah mereka tidak suka kita menjawab kerana pada mereka itu adalah kurang ajar dan biadab. Ada pula jenis yang mahukan kita menjawab serta menjelaskan kerana pada mereka jika berdiam itu umpama kita tidak mengendahkan amarahnya. Maka sebelum mengambil tindakan harus kenali siapakah mereka dan bagaimanakah mereka mengendalikan amarah mereka.

Jika mereka jenis yang suka kita diam tidak salah berdiam diri dan mengalah terlebih dahulu. Jika dia telah reda amarahnya barulah jelaskan kedudukan sebenar dan berbincang dengan elok. Jika sebaliknya pandai-pandailah menghadapi amarah lelaki kerana angin lelaki sangatlah berbaur dengan sedikit baran dan ego. Silap haribulan kita boleh terbang dibuatnya..

Lembutnya wanita mampu mencairkan amarah lelaki. Berfikirlah secara aman dan matang sebelum berdepan dengan marah lelaki. Mengalah tak bererti kalah. Bertolak ansur mampu memberi ruang untuk lelaki berfikir dengan tenang dan mereka akan lebih menghargai kamu jika kamu menghargai mereka walau kadang kala amarah mereka melukakan hati kita, namun tiap kelemahan yang ada jadikan ia sebagai penguat dalam sesuatu perhubungan itu untuk mencapai kebahagiaan yang hakiki…insyaAllah.

0 comments:

Post a Comment

insan membaca..

Loading...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More