Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

cuci hati

Loading...

Wednesday, March 28, 2012

Cara kekal romantik


Commonly, bila tengok orang yang  dah lama kahwin, mesti ada hubungan yang dah renggang..So, dis is the tips untuk maintain rumahtangga sentiasa bahagia!

It consume tyme dan harus dijadikan as habit so that hubungan kasih sayang sentiasa kukuh..

1. Spend tyme tuk masak makanan faveret pasangan anda, for instance, minum petang. Lebih romantik kalau kita serve da foods masa die sedang mengerjakan hal-hal kecil di sekitar rumah. Walaupun cara ini nampak simple,but, effect die sangat positif. Pasangan akan lebih menghargai jika selera dan pakaiannya dijaga oleh insan tercinta. (cewwah!)

2. Take care sangat bila dia jatuh sakit. Kalau boleh, teman dia  di kamar tidur dan memenuhi apa sahaja kemahuannya merupakan satu terapi terbaik untuk si dia yang tidak sihat. Dont ever rasa permintaannya itu sebagai mengada-ngada atau sekadar mahu menarik perhatian. Ini kerana pasangan yang kurang sihat lebih sensitif dan emosi mereka juga kurang stabil. Jadi, do your job as a wife and nurse  kepada pasangan as well as possible.




3. Aktiviti memasak can also stregthen husben & wife relationship . I suggest, anda pilih satu resepi kegemaran keluarga dan masak bersama-sama. Remember! Buat minuman kesukaan si dia & play a slow & steady music to create such a romantic scene.

i 've something for u..suprise!!!

4. Setiap orang menyukai kejutan @ suprise! One of da way, kirimkan  SMS cinta untuk pasangan.Contoh, SMS yang berbunyi “I love you” pada saat-saat yang tak di expect olehnya.

5. U need to know their faveret, minat atau hobi pasangan masing-masing. Untuk meningkatkan tahap romantik anda dan pasangan, it's better if anda cuba meminati hobinya. Tidak perlu memaksa diri, cukup sekadar memberikan support serta prihatin bila dia bercerita tentang hobinya kepada anda. Perhatian anda pastinya akan membuatkan hati si dia senang dan bertambah sayang kepada anda.Be a good friend to our partner.

6. Sometimes, tulis note ayat-ayat cinta yang romantik kat atas sekeping kad kecil dan lekatkan di tempat yang mudah dilihat oleh pasangan, for example, di pintu peti sejuk. Mesti ur partner tersenyum sorang2 and wanna hug and kiss u sebagai tanda terima kasih.

7. Kalau partner selalu buat kerja harian seperti menyapu, try kita pulak menyapu dan mengemas rumah. Si dia mesti pelik and bila  si dia bertanya kepada anda mengapa, jawablah dengan penuh perasaan…“Because I love you..”


8. Jika selalunya u yang menentukan tempat bercuti atau tempat untuk dinner, what do u say if, sesekali anda beri peluang kepada pasangan untuk membuat pilihan. Sikap open  & tolerate anda mesti buat  si dia bertambah sayang, kasih cinta kepada anda.huuhu..

Dats all...Selamat beromantik!

0 comments:

Post a Comment

insan membaca..

Loading...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More