Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

cuci hati

Loading...

Saturday, May 5, 2012

Cara Nak Jaga Hubungan Bila Dah Mula Retak

Ok, Let's find out da tips!


Bila kite nye relationship macam nak retak seribu bahase, kamu  jangan bergaduh seolah2 macam nak tinggalkan die..If u still love him, show him your love. Jika kamu merajuk & dia pun merajuk, hubungan anda berdua will come to da end.. Seseorang perlu berkorban & if kamu sayangkan dia, kamu perlu berkorban perasaan merajuk kamu dan mula memujuk dia.

Jika kamu mahu selamatkan hubungan kamu berdua, spend tyme to communicate. Selagi ada komunikasi antara kamu berdua, hubungan kamu berdua pasti ada peluang untuk di perbaiki
Kamu perlu faham bahawa hubungan cinta perlukan usaha untuk menjayakannya.Some effort dat u can do adalah buang ego, menyayangi dia dengan lebih baik, hormat dia dan lakukan apa sahaja to save ur love.

Jika anda ada perasaan, pasangan kamu juga ada perasaaan. Apa yang dia rasa mungkin berbeza dengan kamu. Kamu boleh selamatkan hubungan kamu dengannya jika kamu start to faham die..Be understanding person.. Fahami perasaan dia dan berikan apa yang dia mahu.

Last tip,  jangan fikir susah. Ypu need to think positif jika anda mahu menyelamatkan hubungan cinta kamu berdua.

P/s : Jika kamu rasa hubungan kamu memg tidak boleh diselamatkan, maka Redha lah..Maybe dia  bukan jodoh kamu..Cinta Allah adalah lebih abadi dan kekal..Mintalah petunjuk dari Allah dengan Solat istikarah..Moga Tuhan menemukan seseorang yang lebih baik untuk kita..Jangan membuang masa dengan seseorang yang anda tidak yakin bahawa dialah jodoh kita..Sebelum menerima seseorang menjadi pasangan kita,mintalah petunjuk dari Tuhan..Jika dia adalah jodoh kamu ,maka berdoalah agar tuhan buka kanlah pintu hati untuk menerima dia dalam hidup kita..

Tetapi,Sesungguhnya cinta selepas kawen adalah yang terbaik..Insyaallah..

0 comments:

Post a Comment

insan membaca..

Loading...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More