Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

cuci hati

Loading...

Friday, February 4, 2011

cani carenye:Amalkan surah Al- mulk

surah al-mulk

Dulu,waktu kat science skul,SEMESTA,pas prep malam,kitorang akan bace surah ni lam dorm masing2..fadhilatnya yg awesome..aku  wat summary je  dari ape aku bace..pandaila ckit2..dulu da blaja ngan cikgu fakhrulzaman wat ringkasan karangan..

Once upon a tyme,ade  sorang makhluk tuhan ni,dalam hidup die,die slalu bace surah al-mulk  je (tabaarakal lazi) ..ble die meninggal,lam kubur ,datang malaikat…surah al-mulk pn tahan malaikat dan jumpe Allah s.w.t…

Surah al mulk berkata:
Wahai Tuhanku,si mati telah memilih saya dari kitab-Mu,dan pelajari saya,bolehkah,wahai Allah,Engkau membakarnya & menyeksanya,walhal saya ada di dalam dadanye.

Allah berfirman:
pergilah,aku memberi si mati kepada mu..dan menjadi syafaat ke atas kamu..

So…surah al-mulk datang kat malaikat..dan paksa malaikat keluar & back off dari situ..
Lastly,si mati xkne ape2 azab..dan yg besnye surah al-mulk 2 teman si mati lam kubur so dat si mati x lonely..

Bes & cool  right???..ade teman lam kubur..lau x,dok sorang je..nak taw x????Nabi SAW xkan tdo slagi x bace surah ni & surah as-SAJDAH..(http://quran.com/32)

Moral of da stories..banyak surah2 lam al-quran yg ade fadhilat2 nye tersendiri.. antaranye..AL-KAHFI,AS-SAJDAH,YASIN,AD-DUKHAN,AL-WAQIAH,AL-HASYAR..Renung2kan dan slamat beramal..

Bye!!i’ll b right back with others fadhilat2 surah..

0 comments:

Post a Comment

insan membaca..

Loading...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More