Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

Like Facebook Tudung Latest Edition

cuci hati

Loading...

Friday, June 22, 2012

kata2 cinta terbaik dari ladang

ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ
بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم
ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ

━━━ᘠ♥ᘡ━━ᘠღᘡ━━ᘠ♥ᘡ━━ᘠღᘡ━━
"Allah sentiasa merancang sesuatu yang indah,walaupun ia terlalu pahit dan perit untuk kita telan... Tetapi,ingatlah DIA ada dengan kita..kuatkanlah hati walaupun tidak sekuat biasa, lupakanlah perkara itu secara perlahan2 dan mohon pada DIA,kerana DIA berkuasa dalam setiap apa yang kita lalui."
━━━ᘠ♥ᘡ━━ᘠღᘡ━━ᘠ♥ᘡ━━ᘠღᘡ━━

"Jodoh ditentukan oleh Allah sewaktu kita berumur 4 bulan di dalam kandungan ibu. Malaikat akan tulis nama kita, rezeki, kerja, kahwin dengan siapa, cerai atau tidak, anak berapa dan semuanya tentang diri." - Ustaz Azhar Idrus

Jika kamu saling MENCINTAI,
maka tunjukkan tanda cintamu dengan PERNIKAHAN,
bukan dengan BERPEGANGAN TANGAN,BERDUA-DUAAN,BERPELUK-PELUKAN dan saling BERKUCUPAN,
sebelum kamu DIIJABKABULKAN..


~✿ Jangan tertarik kepada seseorang kerana parasnya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya, kerana kekayaan dapat musnah. Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum, kerana hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah. Semoga kamu menemukan orang seperti itu ✿~ 

✿~ Maaf kerana aku menjauhkan diri darimu..
✿~ Maaf kerana aku melukakan hatimu..
✿~ Maaf kerana aku menolak cintamu..
✿~ Maaf juga jika aku bertindak "SOMBONG" di hadapanmu..

>>> Kerana aku BIMBANG dirimu BERDOSA di atas kehadiranku dalam hidupmu, dan juga TAKUT kehadiranku membawa FITNAH ke atas dirimu..kerana aku wanita biasa yang mampu MERUNTUHKAN tembok KEKUATAN dan KECEKALAN seorang lelaki..♥♥ 

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..
Sesungguhnya Hati Ini Tidak Pernah MENDAMBAKAN Seorang Insan Yang SEMPURNA Tuk Menjadi TEMAN HIDUPKU,
Namun,Cukuplah Diriku Merasa SEMPURNA Pabila Memiliki Dirinya,
Dan Dapat Membuatnya SEMPURNA Di MATAMU..
Amin Ya Rabb.. 

"Jika lelaki anggap kita sebagai teman wanita, itu tanda dia sedang beri cinta murahan. Nak pandu uji sahaja. Tak pun, touch and go." 

"Tetapi,jika lelaki muliakan kita dengan pangkat isteri, itu baru tandanya dia jujur mencintai, "Lelaki suka menguji sama ada kita hanya layak dijadikan mainan atau dijadikan pendamping seumur hidup. Dia menilai melalui cara kita melayani kata-katanya..

"Bagaimana?"

Kalau kita terhegeh-hegeh dan senang percaya, dia akan main-mainkan perasaan kita dengan ayat-ayat keramat. Kalau kita ada prinsip, dia akan hormat..

"Apa prinsipnya?

"Kalau ada orang minat kita,kita akan kata, 'Jauhi diriku, dekati waliku'. Hanya lelaki yang berani jumpa wali terus, layak kita tabik kejujurannya. Dia buktikan dia betul-betul serius mencintai kita dan dia tiada peluang langsung untuk permainkan kita,"

Itulah cinta sejati,cinta yang diredhai Illahi..InsyaAllah
 

"Aku MELIHAT ramai gadis cantik, gadis manja, gadis comel, gadis kaya, gadis bertudung, gadis baik dan bermacam-macam gadis di laman sosial mahupun dunia nyata, namun aku TIDAK TERPIKAT pada mereka..

Tetapi..

Apabila aku melihat seorang GADIS YANG MENJAGA AGAMA dan MEMEGANG ERAT IMAN dalam hatinya dan aku melihat DIA MALU menunjukkan tentang dirinya pada dunia sosial dan dunia nyata..AKU JATUH CINTA.."

♥(Bicara Hati Seorang Muslim)♥

0 comments:

Post a Comment

insan membaca..

Loading...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More